غذاهایی شامل ویتامین eو ویتامینd . این ویتامین‌ها می‌توانند اثرات مسموم‌کننده گازهای آلاینده را خنثی کنند. ویتامین d را در روغن‌های گیاهی، گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، و سبزیجات دارای برگ سبز می‌توانید مصرف کنیدمصرف غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های سلنیوم و بتاکاروتن اند. سبزیجاتی مثل طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل،اسفناج، کلم و زردآلو بتاکاروتن دارند. سلنیوم را هم می‌توانید در غذاهای نان و غلات سبوس‌دار پیدا کنید. «ویتامین c هم می‌تواند به دفع سربی که با هوای آلوده وارد بدن ما شده کمک کند.کلسیم می‌توانند با جذب عناصر سنگین مثل سرب تداخل کند.پس به‌طور کلی بهتر است مردم از سبزی‌ها ومیوه‌ها بیشتر استفاده کنند تا اثرات مخرب هوای آلوده را کاهش دهند.»
● بدترین سبد غذایی
 «استفاده از تنقلات کم ارزش مثل چیپس و پفک و نوشابه‌های گازدار چون باعث اختلال جذب عناصر مفید در بدن می‌شوند می‌توانند اثرات سوء آلودگی هوا را دوچندان کنند. موادی مثل سوسیس و کالباس به دلیل داشتن مواد شیمیایی و نگهدارنده، علاوه بر این که به خودی خود مضر و سرطان‌زا هستند برای افرادی که در معرض آلودگی هوای شهرها قرار دارند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شوند. به طور کلی ما مردم را به مصرف مواد غذایی تازه و غیرصنعتی تشویق می‌کنیم تا سلامتی‌شان در مواجهه با عوامل خطرناکی مثل آلاینده‌های هوا محفوظ بماند

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ۱:٢۸ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٩/٢٢